Majdnem összejött! Majdnem.

2025. július 12-én a Rekumbensklub által szervezett, Kék Duna Keringő fantázianéven futó körtúrára indultam.

Nem lihegtem túl a dolgot: előző este összedobtam még azt a pár dolgot, ami kellhet útközben. Elfért a hátsó táskában az egész.
A terv megvolt már:
Másnap reggel 5:40-kor ébresztő, 6:37-kor indul a sebesvonat, Kelenföldön átugrok a győri személyre. 8:25-kor Tóvároskertről Csaba majd kocsival elvisz Dunaalmásig, onnan tekerünk az előre megbeszélt ütemterv szerint.

A péntek kicsit sűrű volt (sok volt a meló, délután ingatlan-nézegetés haverral Dunaújvárosban, stb.), este átvittem a rekut az irodámba, onnan indultam másnap reggel ki a vonathoz.

Induláskor a kezem alatt bicsaklott ki a bringa oldaltámasza: elfáradt az anyag, így a láb már nem tartotta meg a bringát, mert előrecsuklott.

Nem tudtam feltenni a rekut a vonatra, mert Flirtre készültem, és nem a „Honekker busszúja” (Halberstadti, Byee sorozatú) gyorsvonati kocsikra.

A 11 perc múlva induló vonattal már lekéstem a csatlakozó vonatot, így további egy órát vártam. (Mondjuk ez is késett…)

A hátsó kerék fogaskeréksor olyan szinten megkopott, hogy már bármelyik fokozatban erősen tekerve a lánc megugrott, nem volt normális vonóerő. 20 km/h elérése is komoly kihívás volt. (Talán egy hónapja volt a lánc cserélve, mert akkor meg az szakadt el minden erősebb tekerésnél. Mert megyek, mint az állatok. 🙂 )

Neszmélyen a kompnál kiderült, hogy ismét buktam egy órát, mert az csak páros óránként indul. 🙁

Illusztráció. A kép pár hónapja készült a kompnál, amikor az nem járt a körömfájás miatt.

Elhatároztam, hogy inkább visszamegyek Tatára.
Vagyis inkább Komáromba!
Legyen már hosszú a csiganyál a Garmin Connectben…

Aztán a hajtásprobléma annyira zavart, hogy Almásfüzitőig mentem csak, onnan vonattal haza. (Természetesen a vonat ismét késett.)

Úgy döntöttem, hogy amíg meg nem csinálom a bringát normálisan, nem megyek vele sehova!
Van egy új fűzésű DualDrive (Sachs 3×7) 20 collos kerekem, rendberakott, kitisztított váltóval, azt adaptálom. Már rég meg kellett volna csinálnom, de most mosógépre meg matracra gyűjtök. (Költözöm Dunaújvárosba majd, de ez nem ennek a blognak a témája.)
Pár dolog még kell hozzá: marokváltókarok, az első szabványos MTB lánctányért lecserélni egy szimpla, ennél többfogú, tehát nagyobb tányérra, új bowdenekre, az agyáltó váltózsinórhoz bowdenház-kitámasztást varázsolni (Csabi…? 🙂 meg ilyesmi.

Huhh!
Most kicsit ventilláltam a Tisztelt Olvasó felé, bocsi a sok betűért!


4 hozzászólás a(z) “Majdnem Kék Duna keringőztem, majdnem!” bejegyzéshez

  1. István avatar
    István

    Az nagy szívás tud lenni, mikor odalépnél a bringának és ugrik a lánc. Jártam már így én is. Másik szivattyú mikor eltört a váltó kanala. Egysebességes bringát kellett csinálnom, hogy haza tudjak menni. A láncból kellett kivenni szemeket.

    1. Eszes Tamás avatar
      Eszes Tamás

      Látom tapasztalt vonatozó spori vagy.😉 Kezdő rekusként kérdezem, hogyan viszonyul a MÁV a rekumbens bringához? Főként flört motorvonattal utaznék.

      1. Vili avatar
        Vili

        Szia! Hivatalosan egyéb kerékpárnak minősülnek, és két kerékpár jegy kell.
        Gyakorlatilag (hacsak nem valami nagy hombárral mész) vegyél jegyet és kész.

        1. Eszes Tamás avatar
          Eszes Tamás

          Kösz az infót…kb akkora a hombárom, mint a Te képeden a bringa Neszmélynél.😉😂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük